Ankara iş avukatı

Ankara İş Avukatı

Ankara iş avukatı, İş hukuku alanındaki uyuşmazlıkların çözümünde yetkinlik kazanmış ve spesifik olarak bu alanda uzmanlaşmış meslektaşları ifade etmek için kullanılmaktadır. İK Hukuk Bürosu, bünyesinde bulunan Ankara iş avukatı kadrosu ile iş davası niteliğinde olan tüm hukuki ihtilaflara etkin çözümler üretmektedir. Bunun yanı sıra işveren vekilliği de yapan İK Hukuk, müvekkillerinin üstün yararını öncelik edinerek faaliyetlerine devam etmektedir.

Ankara İş Avukatı Hizmetlerimiz

Ankara iş avukatı hizmetlerimiz, iş hukukunun tüm alanlarını kapsayacak nitelikte olup, müvekkillerimize geniş bir yelpazede hizmet ve danışmanlık sunmaktayız. İK Hukuk olarak başlıca yürüttüğümüz iş davaları şu şekildedir:

• İşe İade Davası Avukatı
  • Kıdem Tazminatına İlişkin Hukuki Destek
  • İhbar Tazminatı Alacağı Davası
  • Fazla Mesai Ücreti Alacağı Davası
  • Hizmet Tespit Davası
  • İş Kazası Avukatı
  • İşçi ile İşveren Arasındaki Uyuşmazlıklar
  • Toplu İş Sözleşmelerine İlişkin Danışmanlık

İşe İade Davası

İşe iade davası, işçinin işveren tarafından herhangi haklı bir sebep göstermeksizin işten çıkarılması sonrası gündeme gelen bir iş davası türüdür. İşe iade davasının amacı, işçinin eski iş yerine dönüşünün sağlanmasıdır. İşveren, işçinin lehine sonuçlanan dava neticesinde işçiyi işe geri almazsa minimum 4 aylık ücret tutarında işe başlatmama tazminatı ve yine 4 aylık ücrete eşit olacak şekilde boşta geçen sürenin ücretini işçiye ödemek zorundadır.

İşten çıkarılan işçinin temel haklarından birisi olan işe iade davası, çalışma hayatının belirli kurallar çerçevesinde sağlanması ve çalışanların haklarının korunmasını amaçlamaktadır. İşçinin haklarının daha etkili koruması bağlamında alanında uzman bir Ankara avukattan destek alması tarafımızca tavsiye edilmektedir.

İşçilik Alacakları Davası

İşçilik alacaklarına yönelik dava/davalar, işçinin alacak hakları kapsamında açılmaktadır. İşçilik alacakları; Kıdem ve ihbar tazminatı, ücret, prim-ikramiye, yol ve yemek ücreti, ulusal bayram ve genel tatil ücreti, hafta tatili ücreti, fazla mesai ve iş sözleşmesinden kaynaklanan alacakları kapsamaktadır.

İşçinin beden ve mental emeğinin bir karşılığı olan işçilik alacağı, işveren tarafından süresinde ve eksiksiz ödenmek zorundadır. Fakat bazı durumlarda her ne sebeple olursa olsun işveren tarafından yapılması gereken işbu ödemeler yapılamayabilir. Bu gibi durumlarda da vakit kaybetmeksizin işçi alacaklarına yönelik dava açılmalı ve hak kayıplarının önüne geçilmelidir. Sürecin sağlıklı yürütülmesi bakımından ise alanında uzman bir Ankara iş avukatından destek alınması işçinin lehine olacaktır.

İşçinin bireysel olarak yürüttüğü iş davaları, gerek usul hukukuna gerekse hukuktaki kesin sürelere riayet edilmediğinden ciddi hak kayıpları meydana getirebilmektedir. İş Kanunu her ne kadar lafzi olarak anlaşılabilir olsa da Hukuk Muhakemeleri Kanunu çerçevesinde birtakım usul işlemlerinin eksiksiz gerçekleştirilmesi, iş davasının şartları arasındadır. Bu şartlar yerine getirilirken herhangi bir hak kaybının yaşanmaması adına Ankara iş avukatı meslektaşların sürece müdahil olması her daim sağlıklı sonuçlar ortaya çıkaracaktır.

Kıdem Tazminatı Davası

Kıdem tazminatı, çalışan bir işçinin işten ayrıldığında veya emekli olduğunda işvereni tarafından ödenmesi gereken bir tazminattır. İşçinin kıdem tazminatı alabilmesi için belirli koşulların varlığı aranmaktadır. Bu koşullar;

• İşçinin işyerinde en az bir yıl çalışması,
  • İş akdinin işçi tarafından haklı bir nedenle feshedilmesi, işveren tarafından haksız bir şekilde feshedilmesi veya işçinin emekli olmasıdır.

Bu şartların oluştuğu takdirde işçi, kıdem tazminatı almaya hak kazanacaktır. İşçiye ödenecek tazminat, son aldığı giydirilmiş brüt maaşının kıdem yılı ile çarpılması şeklinde hesaplanmaktadır. Diğer işçilik alacağı davalarında olduğu gibi kıdem tazminatının talebinde de uzman bir Ankara iş avukatından destek alınması işçinin yararına olacaktır.

İhbar Tazminatı Davası

İhbar tazminatı, işçi ve işverenin belirli koşullar altında talep edebileceği, yasalar tarafından düzenlenmiş bir tazminat türüdür. İş akdi, kanunda belirtilen veya sözleşmede kararlaştırılan ihbar sürelerine uyulmadan feshedildiğinde haksız fesih olarak değerlendirilir. Bu durumda, ihbar süresine uymayan taraf, bu süreye karşılık gelen ücret tutarında tazminat ödemek zorundadır.

İhbar tazminatı, iş akdinin feshedilme sürecinde hem işçi hem de işveren için önemli bir güvence sağlar. İşçi, işini kaybetme durumunda belirli bir süre boyunca gelir kaybını telafi edebilirken, işveren de işçinin ayrılmasından kaynaklanacak potansiyel iş gücü kaybını en aza indirebilir.

Eğer iş akdiniz haksız bir şekilde feshedildiyse ve ihbar tazminatı talebinde bulunmak istiyorsanız, iş avukatı Ankara bölgesinde size bu konuda rehberlik edebilir. İş hukuku konusunda uzman bir avukat, haklarınızı korumanız ve adil bir tazminat almanız için gerekli adımları atmanıza yardımcı olacaktır.

Fazla Mesai Davası

Fazla mesai alacağı, haftalık 45 saati veya günlük 11 saati aşan çalışmalar için işçinin işverenden talep edebileceği bir ücrettir. İşçi, yaptığı fazla mesai karşılığında temel ücretinin 1.5 katı kadar ücret talep edebilir. Ayrıca, işçi, yazılı olarak başvurmak suretiyle her fazla mesai saati için 1.5 saat serbest zaman kullanma hakkına da sahiptir.

Fazla mesai ücretinin talep edildiği iş davalarında genellikle;

• Puantaj kayıtları,
  • İşyeri giriş-çıkış bilgileri,
  • PDKS kayıtları
  • İşçi ile aynı dönemde çalışan diğer işçilerin tanıklığı yeterli olmaktadır.

Hizmet Tespiti Davası

Hizmet tespit davası, türü itibariyle iş davası olsa da herhangi bir alacağın talebine dayanmamaktadır. Diğer bir anlatımla işçi lehine sonuçlanan dava sonucunda işçiye herhangi bir maddi ödeme yapılmamaktadır. Ancak işçinin gerçek sigorta primleri işveren tarafından tamamlanmakta ve SGK primlerindeki eksiklikler giderilmektedir. Hizmet tespit davası; SGK primlerinin işveren tarafından işçiye ödenen ücret üzerinden değil de daha düşük bir ücretten ödendiği, sigorta primlerinin eksik yatırıldığı ve işçinin sigortasız bir şekilde çalıştırıldığı hallerde gündeme gelmektedir.

İş Kazaları

İş kazaları, çalışma hayatında her ne kadar istenmese de sıkça karşılaşılan bir durumdur. Gerekli önlemlerin alınmaması, dikkatsizlik ve türlü sebepten meydana gelen iş kazaları, iş hukukunun düzenleme alanına dahil edilmiştir.

İş kazası avukatı Ankara’da herhangi bir sebeple iş kazası geçirmiş ve çalışma gücünden yoksun kalmış vatandaşların haklarının tahsisi ve destekten yoksun kalma tazminatı konusunda hizmet vermekte ve müvekkillerinin gerek maddi gerekse manevi haklarını kazandırmaktadır. İK Hukuk Bürosu, bu alanda faaliyet yürütmekte ve bünyesinde bulunan iş kazası avukatı Ankara’da ve müvekkillerinin ikamet ettiği şehirlerde hukuki danışmanlık/avukatlık hizmeti sağlamaktadır.

İş Kazası Avukatı Ankara

İş kazası avukatı Ankara

İş kazaları, iş hayatının kaçınılmaz risklerinden biridir. Maalesef, iş yerinde yaşanan kazalar hem maddi hem de manevi olarak büyük kayıplara yol açabilmektedir. Bu noktada, iş kazası avukatı Ankara bölgesinde faaliyet gösteren hukuk büroları arasında ön plana çıkmaktadır. İK Hukuk Bürosu olarak, iş kazası mağdurlarına hukuki destek sağlama konusunda hizmet vermekteyiz.

İş kazası, işyerinde veya işin yürütülmesi sırasında meydana gelen ve işçinin bedensel veya ruhsal zarara uğramasına yol açan olaylardır. İş kazaları, işçilerin güvenliğini sağlama yükümlülüğüne sahip olan işverenler için önemli bir sorumluluk alanıdır. İş kazası avukatı Ankara’da bu tür davalarla ilgilenen ve mağdurlara hukuki destek sunan uzmanlardır.

İş kazası sonrasında izlenmesi gereken hukuki süreç karmaşık ve zorlu olabilir. İş kazası avukatı Ankara bölgesinde mağdurların haklarını korumak ve adaletin sağlanması için gereken tüm hukuki adımları atmaktadır. İK Hukuk Bürosu olarak, iş kazası davalarında deneyimli avukatlarımızla yanınızdayız.

İş Hukuku Avukatı Danışmanlık Hizmetlerimiz

Ankara iş avukatı olarak iş davalarına yönelik birtakım danışmanlık hizmetleri sunmaktayız. Bunlar başlıca şu şekildedir:

• İş Hukuku Şirket Danışmanlığı
  • İş Sözleşmelerinin Hazırlanması / Düzenlenmesi
  • İş Sağlığı ve Güvenliği
  • Haklı Fesih

Ankara İş avukatı olarak İK Hukuk, iş hukukuna yönelik tüm alanlarda hizmet sağlamaktadır. Yukarıda detaylı bir şekilde ele aldığımız üzere gerek işçi vekilliği gerekse işveren vekilliği hizmetlerimiz, müvekkillerimizin üstün hukuki yararlarını gözetmektedir. Arabuluculuk aşamasından dava sürecine kadar şeffaflık ve hukuka riayet ederek yürüttüğümüz sürecin amacı, hukukun doğru tesis edilmesi ve müvekkillerimizin uğramış olduğu hak kayıplarının giderilmesine yöneliktir. Yalnızca işçilik alacakları değil aynı zamanda yaralamalı ve ölümlü iş kazası avukatı Ankara’da ve çeşitli şehirlerde danışmanlıkla beraber avukatlık hizmeti de vermekteyiz.

İş Hukuku Avukatı Arıyorum

İş hukukuna ilişkin davalarda hizmet veren Av. İsmail Çavuş ve Av. Kaan Karayaka, müvekkillerinin hukuki menfaatini öncelikli olarak düşünmekte ve davanın seyri açısından sürecin tüm aşamalarını şeffaf bir şekilde yürütmektedir.

Ankara iş avukatı arayan vatandaşlarımız çeşitli alanlarda haklarını arayacak ve alanında uzman kişileri aramaktadır.  “İş hukuku avukatı arıyorum Ankara” şeklinde aramalar yaparak içerisinde bulundukları hukuki ihtilafın çözümünü arayan vatandaşlarımız, iletişim sayfamız üzerinden bizlere ulaşarak randevu oluşturabilir ve sahip oldukları hakların veya aleyhlerine olan durumların açığa kavuşmasını sağlayabilir. Ancak gerek İK Hukuk olarak bizler gerekse iş hukuku alanında yetkin olan diğer Ankara iş avukatı meslektaşlardan destek alınması yazımızın tümünde ısrarla belirttiğimiz üzere gereklidir.

Ücretsiz İş Hukuku Avukatı Ankara

Ücretsiz iş hukuku avukatı Ankara’da arayan vatandaşlarımızın sayısı oldukça fazladır. Bunun başlıca sebepleri; hukuki ihtilafı olan kişilerin dava takibini yapabilecek bilgi ve birikime sahip olmamaları ve uzman bir Ankara iş avukatından destek alacak maddi yeterliliklerinin bulunmamasıdır. Her ne kadar devlet, ceza hukuku alanında ücretsiz savunma hakkı tesis etmiş olsa da özel hukuku kapsayan ihtilaflarda böyle bir hizmet bulunmamaktadır. Başka bir deyişle, devlet tarafından ücretsiz iş hukuku avukatı hizmeti Ankara’da ve Türkiye’nin geri kalanında sunulmamaktadır.

Ancak bazı meslektaşlar, Avukatlık Kanunu’na aykırı olmasına rağmen ücretsiz danışma hizmeti sağlamaktadır. İK Hukuk Bürosu olarak, bu uygulamayı doğru bulmadığımızı belirtmek isteriz. Bir avukat, öncelikle meslek etiğine ve Avukatlık Kanunu’na riayet etmeli ve mesleğinin onurunu ve prestijini korumalıdır. Ancak maddi yönden mağdur durumda olan ve hukuki desteğe ihtiyacı olan vatandaşlarımızın mağdur olması da hukukun uygulanabilirliği açısından bir engel teşkil etmektedir.

İş hukuku avukatı ücretsiz danışma hattı gibi uygulamalardan uzak durarak, alanında uzman meslektaşlardan destek almanızı öneririz. Eğer dava sürecinin yönetilmesini finanse edecek maddi imkanlara sahip değilseniz, avukatlık ücret sözleşmesinde iş sonu ücrete anlaşmanızı tavsiye ederiz. Bu yöntem, hukuki süreç boyunca maddi bir yük altına girmeden profesyonel destek almanızı sağlar.

Tamamen “iş hukuku avukatı ücretsiz danışma” adı altında hizmet sunduğunu iddia eden kişilerin, Avukatlık Kanunu’na aykırı işlem yaptığını bilmenizi isteriz. İK Hukuk Bürosu olarak, hukuki desteğe ihtiyaç duyan herkesin, kanunlara uygun ve etik kurallara riayet eden bir avukattan profesyonel hizmet almasının önemini vurguluyoruz. Bu sayede, hem haklarınızı koruyabilir hem de adil bir yargılama süreci geçirebilirsiniz.